ANNONS

Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE: helt novis, behöver hjälp

helt novis, behöver hjälp 4 månader 5 dagar sedan #1

hej,

tröttnat på att klippa gräset, siktar in mig på en robotgräsklippare men dels får jag olika svar beroende på vilken återförsäljare jag går till, dels är jag inte säker på att de svar jag får är korrekta.

Mitt case: Jag har en gräsmatta på framsidan av huset, ca. 140m2, sen har jag en gräsmatta frikopplad från denna på baksidan, denna är ca. 80m2. Båda är helt plana och "enkla" mht. hinder etc. Mellan dessa gräsmattor är en bred och ganska lång stenläggning, där det inte omedelbart är helt enkelt att lägga någon kabel...
Min budget: max 13.000kr
Frågor: Vad för någon köper jag? Måste jag bära gräsklipparen mellan gräsmattorna? Jag skulle helst ha laddstationen på den lilla gräsmattan bakom huset, är det möjligt? Kan en tex. Gardena Sileno 500m2 klippa hela den bakre gräsmattan på en laddning? Räcker 500m2? Behöver man en app., känns lite overkill? Andra saker jag glömmer som jag borde ta ställning till..?

All input vore tacksamt!
Administratören har stängt av anonyma inlägg.

helt novis, behöver hjälp 4 månader 3 dagar sedan #2

• mr_Smith
  • mr_Smith Profilbild
  • Tack mottaget: 6
Jag tror inte att du kommer att bli nöjd om du ska börs klipparen mellan ytorna. Hela grejen med robotgräsklippare är att gräsmattan klipps automatiskt.

Visserligen går det att få klipparen att själv gå mellan ytorna om gången är minst 1,2 m bred men om det är stenplattor blir det lite skrammel och dessutom kommer klipparen att skaka av sig gräsklippet på plattorna.

Sedan om du har två ytor måste du lägga tråd mellan ytorna och det var besvärligt skriver du.

Låter som mycket arbete och kanske att du inte blir nöjd iallafall.
Tiburtius är min Automower 220AC inköpt april 2010.
Administratören har stängt av anonyma inlägg.
Go to top