Allt om robotgräsklippare Forum Robotgräsklippare Blandat om Robotgräsklippare robotklippare med slinga vs utan

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • monarpedmonarped
    Deltagare
      Antal inlägg: 11

      hej har en tomt på 750 kvm,så de borde väll va ca 250 kvm gräs.
      tomten har ju lite trånga ställen, med växter o sånt.
      ja har staket o häck runt tomten.
      funderar på o köpa en robotgräsklippare, såg en meec på jula för 5500 kr , den va ganska stor o den är med slinga.
      såg då i butiken att dom hade ett par andra klippare till nedsatt pris.
      bla en Lizard s1 från el-ko för 5 tusen, med sensorer och utan slinga.
      den var betydligt mindre , stabil och 4 rejäla hjul.
      nackdelen med den va att man måste ladda den själv, alltså den dockar inte själv.
      nån som har erfarenhet av klippare med vs utan slinga,för o nackdelar.

      fidofido
      Deltagare
        Antal inlägg: 6

        Hej

        Har en Husqvarna automower 220AC som är fyra år. Med begränsningsslinga. Jag har erfarenhet av krocksensorer som slutar fungera på min 200AC när den var ny. Till slut blev jag trött på strulet. Jag justerade min begränsningsslinga så att klipparen fått arbeta garanterat krockfritt sedan dess. Utan problem!
        Ett annan fördel med slinga är att den kan klippa nära väg och andra öppna ytor till grannars infarter mm.

        monarpedmonarped
        Deltagare
          Antal inlägg: 11

          okej.
          va ja förstår är set sensorer under klipparen som läles av var de e gräs.så kör den ut på en plattgång så stannar den o vänder efter 25 cm.
          har ju visserligen kantsten runt det mesta såsom träd o buskar.
          men vissa pasager tex mellan staket o kantsten runt träd som ligger ner mot 70 cm,undrar om de e lönt o lägga slinga vid sånna partier.
          kanske får klippa dom ytorna själv

        Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.