ANNONS

Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
Katrubr

ÄMNE: 230 ACX, fel på tangentbordet?

230 ACX, fel på tangentbordet? 1 år 4 månader sedan #1

Hej!

Mitt tangentbord fungerar inte ibland.
Jag har märkt att det ibland piper till och markören byter rad utan att jag trycker på någon tangent.
Kan ibland då hjälpa att dra ut plattkabel (den breda) till tangentbordet och sätta tillbaka den så fungerar det igen.
Tangentbordet känns bra i alla knapparna men det verkar som någon knapp "leder över" ibland och låser systemet.
Jag har försökt att mäta mig till hur tangentbordet fungera men inte kommit fram till det..

Vid uppstart skall det komma fram 4st - som symboliserar att man skall ange sin kod.
Dessa - kommer ibland inte utan att jag måste lossa kabeln till tangentbordet och ansluta igen.
Då kommer - fram och man kan slå sin kod.

Någon som varit med om något liknande?
Administratören har stängt av anonyma inlägg.

230 ACX, fel på tangentbordet? 1 år 2 månader sedan #2

Hej, har samma problem (samt "ANVÄND PROGRAM C" ) - tror det är glapp mellan tangentbordet och displaykortet - brukar bli bättre efter putsning men nu bara piper den och man kan inte slå in någon kod. Måste också rycka bandkabeln till moderkortet för att stänga av den.

230 ACX, fel på tangentbordet? 4 månader 1 vecka sedan #3

• B-ner
  • B-ner Profilbild
Liknande problem på min 220 AC. Bytte tangentbordet utan resultat. Däremot när jag klöv klipparen visade det sig att det var fuktskador på moderkortet. Jag rengjorde med isopropanol och en avklippt(styvare) pensel och fick igång dom knapparna som lagt av. Stor sannolikhet är ju själva tangentbordet som krånglar också men det är ganska enkelt och billigt att byta, det byter du själv.

Med vänlig hälsning
Go to top