ANNONS

Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
Katrubr

ÄMNE: Vart ska jag börja felsökningen

Vart ska jag börja felsökningen 2 månader 4 dagar sedan #1

• RillE
  • RillE Profilbild
Hej, ny här på forumet och hoppas på att det finns någon här som kan ge mig liten knuff i felsökningsbaken

Jag har kommit över en vad jag tror är en Husqvarna 220 automower,problemet är att den bara startar om hela tiden.jag hinner slå kod och kanske gå in på någon inställning. Displayen visar ett fullt batteri men jag kan bara mäta upp 6v vilket känns väldigt fel(mäter mellan svart &röd, vad är de två gula till?).sätter jag den i laddstationen så blir trafon snabbt väldigt varm och stänger av.

RillE
Administratören har stängt av anonyma inlägg.

Vart ska jag börja felsökningen 2 månader 23 timmar sedan #2

• Clabbe
  • Clabbe Profilbild
  • Tack mottaget: 9
Låter som att det är något bekymmer med batteriet, kanske läge att byta om du inte vet statusen på det?
Dom gula kablarna går till en termistor som ligger inbakad i batteripacket och känner av temperaturen på batteriet. / Hälsningar Claes

Vart ska jag börja felsökningen 1 månad 3 veckor sedan #3

• RillE
  • RillE Profilbild
Hej! Har bytt batteri nu, då funkar allt. Förutom att den inte känner av att den är inne i laddaren.Jag har ca 30v på blicken när den inte är inne och när jag skjuter in den i laddaren så går den ner till ca 9v och trafon blir tillslut överhettad och lägger av, verkar som typ kortslutning men inget jag kan mäta upp:(

Vart ska jag börja felsökningen 1 månad 2 veckor sedan #4

• Clabbe
  • Clabbe Profilbild
  • Tack mottaget: 9
Om du testar att skjuta in klipparen i laddaren utan att ha batteriet anslutet, får du samma problem då? Är svårt att säga om felet ligger i klipparen eller transformatorn, men då kan du åtminstone utesluta batteriet... / Hälsningar Claes
Go to top