ANNONS

Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
Katrubr

ÄMNE: 220 från 2010 kör lite som den själv vill

220 från 2010 kör lite som den själv vill 4 veckor 1 dag sedan #1

Har gått bra i alla år, nu plötsligt har den slutat följa slingan åt vänster, höger eller guiden.

Ibland startar den o klipper på baksidan , dvs den startar direkt när den lämnar station, trots fabriksåterställning och att jag har valt 90 % följa vänster till framsidan och 5 % på höger o guiden .
Verkar som den helt ignorerar inställningen, jepp ha hållt ned a knappen tills det pipper o den bekräftar ändringen .

Ibland startar den o klipper i några minuter m sen börjar den leta hem igen

Tips ? kan det vara så enkelt att batteriet är dåligt ? då borde den ange detta eller ?
Administratören har stängt av anonyma inlägg.

220 från 2010 kör lite som den själv vill 4 veckor 1 dag sedan #2

• charlie
  • charlie Profilbild
  • Tack mottaget: 3
Var för länge sedan med om samma, dvs jag tyckte inte att iändringar i inställningar fick någon effekt trots att jag sparat inställningarna genom att hålla inne A tills det piper.

Dock vill jag minnas att det blev bättre då jag efter denna procedur slog av klipparen med huvudströmbrytaren och sedan lät den starta upp igen. Då lästa den in alla inställningar igen.

220 från 2010 kör lite som den själv vill 4 veckor 1 dag sedan #3

Har testat , men nu flippa den ut genom att köra över en begränsningskabel för att sekunden senare indikera utanför område, trots att kablen är hel , någon sensor kass ?

finns ingen dold meny man kan avläsa fel ?

220 från 2010 kör lite som den själv vill 4 veckor 1 dag sedan #4

• charlie
  • charlie Profilbild
  • Tack mottaget: 3

220 från 2010 kör lite som den själv vill 3 veckor 3 dagar sedan #5

Nu har jag bytt batteri , kollat alla slingor , allt ok och den klipper ok när den väl kommer igång , men så här gör den :

Den lämnar stationen och följer åt vänster precis som den skall i angivna 30 meter , efter ca 10 meter lämnar den begränsningskablen och drar sig utåt men fortsätter leta men irrar omkring planlöst, när den följt i 30 meter , vilket den alltså inte
egentligen gör , då börjar den klippa, sen funkar klippningen och leta hem.

Slingor ok , batteri ok , sensorer i klipparen funkar i alla andra lägen.

Kan det vara någon inställning hur nära den skall följa slingan ? att det råkar komma för långt ut ?
Go to top