Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • NikoNiko
    Deltagare
      Antal inlägg: 7

      Hej
      Jag har köpt en begagnad solar hybrid
      Men då jag trycker på auto så kör den bara till laddstationen och där
      Stannar den är det så att man måste ställa in några körtider
      Eller ska den börja klippa ändå? Samt vad betyder förbi koppla timer?
      Hoppas någon har bättre koll än jag

      LunoLuno
      Deltagare
        Antal inlägg: 129

        Förbikoppla timer – innebär att du tillfälligt kopplar bort timern, bra vid tester utanför klippschemat.

        Annars är ju meningen med timern att det är dessa tider som klipparen ska klippa 🙂

        Tips:
        Börja med klipparen i laddstationen och bocka för “Förbikoppla timer” så borde klipparen gå ut och klippa så snart batteriet är laddat, så du kan få vänta en stund.

        När den klippt och laddat och klippt igen så vet du att den funkar och förmodligen har du följt efter klipparen för att se hur den uppför sig. Nu är den värsta nyfikenheten över.

        Prova sedan med menyalternativen Trädgård -> Följa slinga -> Följ slinga ut
        att styra klipparen till olika områden där den startar klippningen. Tänk på att bara ha procentsats (100%) på ett område i taget och efter varje ändring spara inställningarna genom att hålla A nedtryckt tills det piper.
        Välj Trädgård -> Följa slinga -> Testa ut
        för att prova.

        Ställ sedan in de dagar och tider du vill att den ska klippa och bocka av förbikopplingen. Många kör med 5:2-metoden, dvs klipper fem dagar i veckan (må, ti, to, fr, lö) och låter den vila helt två dagar (on, sö).

        NikoNiko
        Deltagare
          Antal inlägg: 7

          Tack så mycket för det snabba svaret
          Det låter logiskt då du beskriver det jag ska pröva göra som du säger så ska vi se vad den hittar på

        Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.