ANNONS

Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
Katrubr

ÄMNE: 230acx - "Knäpp" efter batteribyte

230acx - "Knäpp" efter batteribyte 3 år 1 månad sedan #1

Efter att jag bytt batterierna i min 230acx har den blivit lite "knäpp". Den går utanför arbetsområdet mycket oftare än tidigare. När den kör på ett hinder står den och stångar mot hindret. Det kan gå 7 -8 försök då den slår av klippningen, backar en halvmeter, står still i c;a 10 sekunder och kör sedan i exakt samma spår in i hindret igen. Efter 7-8 försök så svänger den och går en annan väg. Vet ni om det blir någon slags reset på programvaran när man byter batterier? Jag har haft den inne på service och då har man uppdaterat programvaran.
Administratören har stängt av anonyma inlägg.

230acx - "Knäpp" efter batteribyte 2 år 10 månader sedan #2

Hej, Ditt problem verkar absolut ha med batteriet att göra. Om du har ett originalbatteri kan det vara felmonterat (upp-och ner), samma med ett icke-original. Batteriet kan också vara defekt, även om det är osannolikt. Många icke original batterier har inte markering för vilken sida som ska vara åt vilket håll. Resultatet kan bli att det stör ut sensorer. Jag har också sett flera robotar med icke original batterier bete sig helt irrationellt, och till och med förstöra andra komponenter.

230acx - "Knäpp" efter batteribyte 1 vecka 2 dagar sedan #3

Kom du på vad problemet var?
Go to top