ANNONS

Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE: ”Ingen slingsignal” med slingan är hel.

”Ingen slingsignal” med slingan är hel. 1 vecka 14 timmar sedan #1

Hej
Det finns flera trådar i ämnet men de flesta är flera år gamla så därför tar jag mig friheten att starta om
Jag har en Automower 310 som är knappt 2 år gammal.
Innan jag plockade in klipparen i höstas så fungerade allt perfekt. Under vintern har jag underhållit batteriet utifrån de råd som finns.
Eftersom vi planterat en häck så var vi tvungna att dra upp befintlig kabel, i alla fall hälften av slingan. Jag har därför idag lagt ner kabeln igen och för säkerhets skull så kontrollerade jag att den var hel både innan och efter nedläggningen. Jag kopplade in laddningsstationen och lampan lyser GRÖNT. Kanske lite paranoid men även efter det gick jag igenom hela slingan för att kolla att inga brott fanns.
Så kopplade jag in gräsklipparen - i displayen visades meddelandet ”Ingen slingsignal”. Märkligt eller hur? Jag ställde då in klipparen i laddstationen och gick in i menyn under Säkerhet och valde där ”Ny slingsignal” Allt verkade nu bli bra och klipparen laddade för att sen efter en stund köra ut ur garaget och stanna med felmeddelande ”Ingen slingsignal”.
Så nu till frågan, varför blir det så.
Tillägginformation: I vintras hade jag slarvat när jag ställde undan laddstationen med bottenplatta. Tyvärr föll den i golvet från 1,5 meters höjd och bottenplattan sprack. I övrigt kan jag inte se några skador. Antennkabeln på bottenplattans undersida är hel och ligger i rätt spår vad jag kan se. Kan det vara denna som är orsaken? Eller finns annan förklaring?
Tacksam för alla svar som kan vara till hjälp.
Administratören har stängt av anonyma inlägg.
Go to top