ANNONS

Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE: Placering laddststion

Placering laddststion 1 vecka 1 dag sedan #1

Hej,

Tror ni detta kommer att funka!
Bilagor:
Administratören har stängt av anonyma inlägg.

Placering laddststion 1 vecka 1 dag sedan #2

• Luno
  • Luno Profilbild
  • Tack mottaget: 6
Gissar att ringen på gaveln av garaget(?) är laddstationen och att det är marktegel på gången fram till huset.

Då blir detta kanonbra!

Var noggrann då du lägger begränsningskabeln och gör öar runt t ex flaggstång, träd mm.
Planera så att du får så få skarvar som möjligt. Tänk på att guiden inte bör korsa slingan till öarna.

Vad är det för klippare?

Lycka till!

Placering laddststion 1 vecka 1 dag sedan #3

Dina antaganden är helt rätt :)
Det är en AM 420

Funderar på att skippa öar helt, vi har inga rabatter och träden står fritt i gräsmattan...?

Placering laddststion 1 vecka 1 dag sedan #4

• Luno
  • Luno Profilbild
Håkansson skrev:
Funderar på att skippa öar helt, vi har inga rabatter och träden står fritt i gräsmattan...?

Så tänkte jag med när jag gjorde installationen ... men nu är det öar runt allt med många skarvar som följd.

När jag installerade robotklippare vid fritidshuset 5 år senare gjorde jag öar direkt och har där endast tre skarvar.

Med öar blir det en ännu tystare klippning och det skaver inte på träd och klipparens plastkåpa. Dessutom riskerar inte roboten fastna.

Placering laddststion 1 vecka 1 dag sedan #5

Tänker att vi har 1000m2 gräs, 5 träd, 3 buskar och en lekstuga. Procentuella antalet gånger den vänder mot nåt av detta kan inte va många...

Placering laddststion 1 vecka 1 dag sedan #6

• Luno
  • Luno Profilbild
Vända mot buskar? Du kan vara säker på att när du är på semester kommer roboten att ha fastnat i en buske och gräset är oklippt när du kommer hem. Tänk även på att ta bort låga grenar som annars trycker ner klipparen med avbrott som följd. Man måste "robotsäkra" trädgården ...

Min klippare fastnade första året mot ett fruktträd med rak stam. Jag stod och såg på när den touchade i lätt mot stammen med karossens sida och sedan envisades med att försöka svänga runt stammen. Slirade ganska bra med hjulen innan den stannade och gav upp. Krocksensorn tar stötar framifrån men inte från sidan. Men detta är en 220AC ... kanske annorlunda med 4-serien.

Placering laddststion 1 vecka 22 timmar sedan #7

Kanske inte så lätt att förstå av det jag skrev men ”buskarna”, är ca 4m höga och har stammar som är 10-15cm i diameter, inga synliga rötter...

Aja, får väl tänka över det här med öar ändå...:)
Senast redigerad: 1 vecka 22 timmar sedan av Håkansson.
Go to top