ANNONS

Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE: Kommer 310 att fungera för mig?

Kommer 310 att fungera för mig? 6 månader 3 veckor sedan #1

Hej,

Vår tomt ser ut som på skissen, med altan i väster mot tomtgränsen. På tomtgränsen kommer vi gemensamt med grannen att sätta en häck som förhoppningsvis inte ska bli för bred (vi har kollat på en del alternativ som utlovat inte bygger mycket i bredd). Min fråga är nu, kommer detta fungera med en smal passage på dryga 8m, med smalaste delen i söder på 1,3m till tomtgräns? Och om ja, hur ska jag då genomföra en installation? Guidekabel från den södra gräsplätten?

Tacksam för svar.

Mvh
Richard
Bilagor:
Administratören har stängt av anonyma inlägg.

Kommer 310 att fungera för mig? 6 månader 3 veckor sedan #2

Ny bild för att tydliggöra området som är tänkt ska klippas. Det är alltså den västra passagen som jag hoppas robotgräsklipparen ska klara av. Dels att klippa men framförallt att komma igenom till den södra delen av gräsmattan. Kan guidekabel lösa det?

20180417_1122551.jpg

Kommer 310 att fungera för mig? 6 månader 3 veckor sedan #3

• charlie
  • charlie Profilbild
  • Tack mottaget: 3
Yes, det kommer att funka. Om du ska utnyttja guidekaabeln fullt ut behöver gräsklipparens laddstation stå i en änden av U:et och sedan drar man guiden genom hela gräsytan till ändra änden av U:et.

I den trånga passagen ska begränsningsslingan ligga 30 cm (?) från från tomtgräns och byggnad och sedan lägger man guiden mitt i som i sin tur ska ligga 30 cm från begränsningsslingorna. Då blir det precis 1,2 m. Sedan tror jag man kan lägga den lite närmare den ena slingan så att man kan ställa upp korridorbredden för slingan något, annars riskerar man att få spårbildning då klipparen alltid går på samma ställe då den följer gudien in och ut. Tänk bara vilken sida om guiden som klipparen går.

Lycka till med installationen.

Kommer 310 att fungera för mig? 5 månader 2 veckor sedan #4

Tjena Richard,
blev det någon klippare och isåfall hur fungerar det med den trånga passagen?
Klipper den hyfsat där eller studsar den bara omkring?

Jag har ett liknande problem och är väldigt nyfiken på om det funkar med lite längre smala passager.
Kolla gärna på min fråga här:
www.robotklippare.nu/forum/blandat-om-ro...svart-for-robot.html

mvh
/Daniel
Go to top