ANNONS

Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE: Smala klippytor / passager

Smala klippytor / passager 5 månader 2 veckor sedan #1

Hej,
Har ställt denna fråga på den allmänna delen av forumet, men då jag ändå helst av allt skulle vilja skaffa en HQ310 så kommer den även här, hoppas det är ok.
Här verkar ju finnas en gedigen kunskap om hur HQ beter sig i verkliga livet, så jag hoppas att någon/några med erfarenhet av lite smalare klippytor kan komma med feedback.

Har alltså äntligen tänkt att införskaffa mig en robotklippare och siktar givetvis på att klippa ALLA mina gräsytor med den.
Problemet jag tror mig ha är de smala remsorna som ligger mellan en syrénhäck (lila prickar) och en grusgång (åt höger) respektive en bilväg (nedåt).

Mellan grusgången och häcken är det ca 1,0 meters klippbredd, mot vägen varierar det en del men är som minst ca 1,2 meter i klippbredd.
Grusgången är tänkt att avgränsas med kansten i samma nivå som gräset, den asfalterade vägen ligger redan flush med gräset.
I hörnet mellan grusgång och väg står soptunnor och brevlåda, därav det lite hackiga utseendet. Om det hjälper kan man fasa av hörnena på gräsytan.
Längst ner till vänster i "gränden" breddar det ut sig (till max ca 2,5 meter) för att över ca 7 meter smalna av. Allt mycket rundare än vad bilden antyder.
Har förutom remsorna inte mer än 200kvm gräs, så en HQ310'a kan få rejält mycket tid på sig att vela omkring...

- Frågan är helt enkelt: funkar det att få en typ HQ310'a att klippa mina remsor?

Om jag guidar ut och släpper klipparen längst ner till vänster, vad kan förväntas hända då?
Om jag guidar ut och släpper klipparen vid 1,0m-måttet på bilden, vad kan förväntas hända då?
Är det någon som har lite långa smala passager i sin trädgård som kan vittna om vad som fungerar och inte fungerar i verkligheten?
Är det bara jag som är nojig... "1 x 8 meter är väl inga problem, tar bara lite tid"?
Ja, jag hoppas att ni förstår frågeställningen.

Tacksam för svar
/Daniel
Administratören har stängt av anonyma inlägg.

Smala klippytor / passager 5 månader 2 veckor sedan #2

Hoppsan, bilden verkar ha fastnat någonstans...
Nytt försök:

Tomt_med_klippytor.png
Senast redigerad: 5 månader 2 veckor sedan av Hematot. Orsak: Lyckas inte ladda upp bild

Smala klippytor / passager 5 månader 2 veckor sedan #3

Tomt_med_klippytor-2.png
Senast redigerad: 5 månader 2 veckor sedan av Hematot. Orsak: Nu kom det upp dubbla bilder istället...

Smala klippytor / passager 5 månader 1 vecka sedan #4

• charlie
  • charlie Profilbild
  • Tack mottaget: 3
Här vågar nog inte någon ge några råd. Lång och (ganska) trång passage. Risk för att klipparen regelbundet får soppatorsk, eller ...

Har du kommit till beslut?

Smala klippytor / passager 5 månader 1 vecka sedan #5

Nä, man drunknar inte i vittnesmål precis... :lol: ;)

Har nog bestämt mig för en HQ310 och så får jag helt enkelt se om det går att få till den där korridoren. Lägger väl ut om hur det går.

Nu kom det tyvärr lite husfix med högre prio emellan, så jag fål väl lugna mig ett litet tag med leksakerna. Det är ju ändå inte så att gräset behöver hållas efter hårt i denna torkan...
Go to top