ANNONS

Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE: Passage över rabatt, hjälp tack...

Passage över rabatt, hjälp tack... 4 veckor 1 dag sedan #1

Köpt en Automover 305 precis.
Trodde jag varit jättesmart och byggt en 62 cm bro över/genom en rabatt. Men när kom dit med begränsningskabeln så fick jag huvudbry.. Genom passagen måste jag ha begränsningskablarna och guidekabel. Tänkte först att jag kunde lägga alla tre i mitten men då blir det säkert fel. Men vad tror ni om att jag lägger begränsningskablarna under en sidokant och sen guidekabeln i mitten. Kommer det funka?
Skulle vara jättetacksam för svar!
Administratören har stängt av anonyma inlägg.

Passage över rabatt, hjälp tack... 4 veckor 1 dag sedan #2

• Luno
  • Luno Profilbild
  • Tack mottaget: 11
Är det inte så att guiden ska ligga 30 cm från begränsningskabeln som i sin tur ska ligga 30 cm från kanten? Det skulle i så fall innebära att det krävs 120 cm ...

Nu är det så att roboten alltid går på samma sida om guiden både in och ut och då skulle man kunna prova att lägga guiden riktigt nära den ena begränsningskablen (den delen som är till vänster om guiden när klipparen går ut) och dessutom flytta samma del + guiden mot kanten så att avståndet till den andra delen av begränsningsslingan blir så stor som möjligt.

MEN den lösning som kommer att fungera långsiktigt (utan att roboten kör i diket) är att bredda gången till minst det dubbla.

Kanske inte mycket till hjälp men ändå :)

Passage över rabatt, hjälp tack... 4 veckor 1 dag sedan #3

Tack för klocka ord! Tror jag skall försöka lägga några ribbor på sidan och dölja begräninsningskabeln under dom då får jag 30 till mitten på både sidor. kommer sen använda inställningen att den startar på andra sidan varannangång då kommer den ju gå på gudien fram och åter.. Får se om det funkar...

Passage över rabatt, hjälp tack... 4 veckor 1 dag sedan #4

• Luno
  • Luno Profilbild
  • Tack mottaget: 11
Då tror jag även att du måste ställa korridorbredden för slingan till 0 vilket innebär att roboten går grensle över guiden. Detta kommer innebära att det blir spårigt i gräsmattan då roboten går i på samma ställe hela tiden då den följer guiden in och ut.
Go to top