ANNONS

Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
Driftsproblem som har med laddning av robotgräsklipparen samt robotens batteri.

ÄMNE: Låg batterispänning, Husqvarna automover 265 ACX

Låg batterispänning, Husqvarna automover 265 ACX 3 månader 3 veckor sedan #1

Hej alla kunniga! :)

Stort problem med min AM265ACX, tog ut den ur vinter dvalan. Maskinen är stendöd, prövar ladda den, startar i laddstationen men så fort den går ut dör den. Lånade en kollegas som är ny (aldrig använd sen 2012) samma fel där, tänkte att det måste vara batterierna. Beställde nya och monterade, den tog laddning, backade ut fortfarande igång men efter 5sec stannar den igen, Låg batterispänning! Vad gör jag för fel, har flyttat över alla olika kretskort från kollegans maskin, låst in den mot laddstationen, har prövat en annan laddstation. Hela tiden samma fel, kan jag behöva återställa något eller måste den in till en AM verkstad?

Tack på förhand!
Administratören har stängt av anonyma inlägg.

Låg batterispänning, Husqvarna automover 265 ACX 3 månader 3 veckor sedan #2

Hej. Jag har precis samma problem..... har du kollat så transformatorn är hel? Fast den startar i laddningsstationen så betyder det ju inte att transformatorn är hel.... (så den ger tillräckligt med ström)

Låg batterispänning, Husqvarna automover 265 ACX 3 månader 2 veckor sedan #3

:pinch: Lika problem här. I samtliga inköp jag gjort åkgräsklippare , röjsåg, motorsåg samt robotgräsklippare så har jag köpt och försvarat Husqvarna då de vanligtvis håller bra kvalitet samt producerar i Sverige. Mitt köp av Automover 265ACX har fått mig att fundera ordentligt, det är bedrövligt att en så dyr klippare slutar att fungera efter så kort tid. Jag låtit serva klipparen vid 3 tillfällen hos auktoriserad servicepartner. Jag har tröttnat på kvaliten på Automover samt att bli ”blåst” av dessa servicepartners. Kan någon rekommendera alternativt varumärke, behöver en robotgräsklippare för 3300 kvm.

Låg batterispänning, Husqvarna automover 265 ACX 2 månader 1 vecka sedan #4

• Claes
  • Claes Profilbild
Hej, Har en 265. Fick ni igång klipparen ?
Vad var det som var fel ?

Mvh Claes
Go to top