ANNONS

Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
Driftsproblem som har med laddning av robotgräsklipparen samt robotens batteri.

ÄMNE: Ingen lys i ladestasjon, ingen sløyfesignal - 320

Ingen lys i ladestasjon, ingen sløyfesignal - 320 3 månader 3 veckor sedan #1

• Katy
  • Katy Profilbild
Har en Husqvarna 320 som ble kjøpt i 2015. Nå er det ikke lys i ladestasjonen og den lader ikke. Det står "intet sløyfesignal" i displayet på klipperen, men har sjekket begrensningskabel og den er ok. Lavspenningskabelen ser også ok ut, og har ikke vært utsatt for noe så vidt jeg vet. Ble montert opp etter vinteren for et par måneder siden og har fungert bra til nå. Det er 24, 7 V fram til ladestasjonen. Noen som vet hva som kan være feil?
Administratören har stängt av anonyma inlägg.

Ingen lys i ladestasjon, ingen sløyfesignal - 320 3 månader 2 veckor sedan #2

• Luno
  • Luno Profilbild
  • Tack mottaget: 9
Börja med att på klipparen generera en ny slingsignal när roboten står i laddstationen.
Följande användare (n) sa tack: Katy

Ingen lys i ladestasjon, ingen sløyfesignal - 320 3 månader 1 vecka sedan #3

• Katy
  • Katy Profilbild
Takk. :) Hvordan gjør jeg dette? Er det noe som står i menyen?

Ingen lys i ladestasjon, ingen sløyfesignal - 320 3 månader 1 vecka sedan #4

• Luno
  • Luno Profilbild
Om du inte har något fast ljus i laddstationen så har kanske slingan ett avbrott? Hur har du kontrollerat begränsningskabeln?

OM du ska generera en ny slingsignal så ställer du klipparen i laddstationen och väljer sedan under Säkerhet (hänglåset) alternativet Generera ny slingsignal.

Men är du verkligen säker på slingan är hel ...

Ingen lys i ladestasjon, ingen sløyfesignal - 320 3 månader 1 vecka sedan #5

• Katy
  • Katy Profilbild
Takk. Jeg skal forsøke å generere nytt slingsignal i morgen, jeg tror jeg vet hvordan jeg gjør det. Vi tror ikke slingan er brutt fordi vi brukte et multimeter med lydsignal, som indikerte at slingen var hel - men jeg har ikke hatt den oppe og sett. Jeg skal forsøke en midlertidig kabel i morgen for å sjekke om den gir signal - gjør den det, så er vel den nedgravde/pluggede brutt...

Ingen lys i ladestasjon, ingen sløyfesignal - 320 3 månader 1 vecka sedan #6

• Luno
  • Luno Profilbild
Det är vanskligt att mäta med multimeter, lyser inte lampan på laddstationen är slingan förmodligen av.

Kontrollera detta genom att koppla bort slingan och i stället koppla in en ny kort kabel mellan stiften på laddstationen.

Ingen lys i ladestasjon, ingen sløyfesignal - 320 3 månader 1 vecka sedan #7

• Katy
  • Katy Profilbild
Takk. Nå har vi forsøkt å generere nytt slingsignal, men når jeg kommer dithen i menyen at den ber meg trykke ok for å få nytt slingsignal, og jeg gjør det - så kommer et kort pip og beskjeden i menyen ber meg fortsatt trykke ok. Har prøvd mange ganger og det samme skjer. Jeg har klipperen i stasjonen når jeg gjør dette, men den lader ikke selv om det er strøm i ledningen - og derfor er det vanskelig å vite om dette blir riktig. Forsøkte også å holde avisolerte ender av en ny kabel bort til polene (tok vekk den gamle slingan) men fikk ingen signal. Mulig vi må sette på kabelsko for å få ordentlig kontakt.

Ingen lys i ladestasjon, ingen sløyfesignal - 320 3 månader 1 vecka sedan #8

• Katy
  • Katy Profilbild
Det var en hendelse rett før klipperen sluttet å virke, der det stod ingen sløyfesignal. Da gikk jeg rundt hele plenen og dro litt i ledningen der jeg kunne se den. Da jeg så kom og sjekket klipperen igjen, virket alt som det skulle. Jeg klippet plenen i to omganger, og så sluttet den å virke igjen.

Ingen lys i ladestasjon, ingen sløyfesignal - 320 3 månader 1 vecka sedan #9

• Luno
  • Luno Profilbild
Har du inte fast sken på lampan i laddstationen så är det problem med slingan eller i värsta fall att laddstationen är trasig. Att ansluta en kort tråd direkt till laddstationens stift för slingan borde ge svar på om det är slingan eller laddstationen som det är fel på.

Kontakta annarsen serviceverkstad så går du ordning på roboten.
Följande användare (n) sa tack: Katy

Ingen lys i ladestasjon, ingen sløyfesignal - 320 3 månader 1 vecka sedan #10

• Katy
  • Katy Profilbild
Tusen takk for hjelpen :)
Go to top