ANNONS

Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE: TellStick eller Tellstick ZNET Lite V2?

TellStick eller Tellstick ZNET Lite V2? 1 månad 1 vecka sedan #1

• Texi
  • Texi Profilbild
Hej!
En fråga som dök upp när jag ville installera och öppna Landroid appen. Jag har en gammal Tellstick (den blå-vita varianten för bla kameraövervakning, ljus och motorvärmare-styrning osv) och har fått för mig att den kanske inte är bakåtkompatibel med vår kommande Worx Landroid M WR141E. Rätt, eller fel?
Iaf har så har jag köpt en Tellstick ZNET Lite V2 för att få tillgång till fler och intressantare funktioner. (Även i hemmet också.)
Vad har ni för erfarenheter av att övervaka roboten via appen? Är det enklare, eller har man tillgång till fler funktioner?
Ps: min fiberrouter kör/sänder WiFi både på 5GHz och även på 2,4 GHz frekvensen. Kommer de inte störa roboten att det sänds på bägge banden?
Och nu en jättedum fråga: Är det så att Landrioden kommunicerear med (fiber)routern, men jag kommunicerar med Landroiden via appen och TellDus-en?
Kan någon med erfarenhet reda ut dessa frågor?
Tack för hjälpen! Mvh Texi
Administratören har stängt av anonyma inlägg.

TellStick eller Tellstick ZNET Lite V2? 1 vecka 3 dagar sedan #2

• Texi
  • Texi Profilbild
Svaret på min första fråga: Ja, man måste byta. Den blå-vita funkar inte och inte heller den andra Lite varianten. Det måste vara V2, ty bara den kan sända och ta emot extern data från sensorer.
Appens övervakning är väldigt enkel, men för de mer avancerade funktionerna måste man pilla på själva roboten. Tvärtemot vad bruksen påstår så man kan inte ställa in klipphöjden via mobilen. Annars är den tryckta och den digitala bruksen inte är samstämmiga vad gäller installationsförfarandet. Följ den digitala!
Jag har upptäckt att när den kommer till laddning, så ibland missar den stoppet lite och då går den en runda till... och ibland en till. Men när batteriet tryter till sist då stannar den (av trötthet? :) ) den skall.
Nej, de två signalerna/frekvenserna från routern påverkar/stör ingentig, men jag ställde mobilen på 2,4 GHz ändå.
Ps. se till att du har väldigt fast körväg (tex tät gräs) för roboten, speciellt där den skall svänga! Tyngden och "spikhjulen" gör att den gräver ner sig väldigt gärna i tex mossa eller jord.
Ha de'!
Administratören har stängt av anonyma inlägg.
Go to top