ANNONS

Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE: Startar inte, piper 5 gånger

Startar inte, piper 5 gånger 3 månader 2 veckor sedan #1

• ron9
  • ron9 Profilbild
WG791E1 tre år gammal.
Vid uppstart efter vinter betedde den sig knepigt, snurrade runt ett varv och backade 30-40 cm. Upprepade detta 5 ggr och stod sedan stilla med knivarna igång.
Tänkte att det kunde kanske lösas med mjukvaruuppdatering och har gjort så. Verkar som den har tagit emot mjukvaran för i display står nu 2.66.
Efter uppdateringen startar den inte, trycker igång den, slår koden, trycker på start och stänger locket. Då piper den en sekvens på 5 pip om och om igen och rör sig inte.
Laddstation lyser grön och om jag lossar en kabel blinkar stationen. Provat med en kort avgränsningskabel på liten yta utan framgång.
Tacksam för tips!
Annars får det bli worx support telefonkö på måndag.
Administratören har stängt av anonyma inlägg.

Startar inte, piper 5 gånger 3 månader 3 dagar sedan #2

troligtvis frontsensorn som pajat.. min har betett sej likadant.. sen i morse såg min fru att den betedde sej som i youtubeklippet nedan och enligt kommentarerna i klippet så var frontsensorn problemet.. betällt en ny på claes ohlsson

Startar inte, piper 5 gånger 3 månader 2 dagar sedan #3

• ron9
  • ron9 Profilbild
Tack för tipset. Återkoppla gärna när du bytt sensorn hur det gick.

Startar inte, piper 5 gånger 3 månader 1 dag sedan #4

• Lykos
  • Lykos Profilbild
Hej, har idag varit på Claes Olsson (hämtbutik) och frågat efter en frontsensor jag beställde den 15 april, fick beskedet att de inte längre kan leverera delar till worx?! Fanns förut ett företag i närheten som hette HP Sochou, de samarbetar inte heller längre med worx?! Vet någon vad som händer, jag har blivit hänvisad till ”let me reapair” men jag vill köpa en reservdel inte lämna in till hög kostnad för att byta en frontsensor i Uppsala när jag bor i Skåne(ingen garanti kvar)?

Startar inte, piper 5 gånger 3 månader 20 timmar sedan #5

• ron9
  • ron9 Profilbild
Ring worx support vet jag. Dom borde kunna svara på vart man får tag i reservdelar tycker jag.
Dock fick jag känslan av att dom gärna ville ha in maskinen till sin verkstad.
Telefonnummer till worx support 0105517116

Startar inte, piper 5 gånger 3 månader 20 timmar sedan #6

• Lykos
  • Lykos Profilbild
Har börjat där för 6 veckor sedan de hänvisar till let me reapair, tack ändå

Startar inte, piper 5 gånger 3 månader 19 timmar sedan #7

• Texi
  • Texi Profilbild
Billig är det inte men det finns. Är du någorlunda händig så byter du på en kvart.
www.stokker.com/eesmine-laadimis-plaadid...e1-w-worx/-518225890
www.turmat.se/shop/frontsensor-worx-landroid-e1-2016
Lycka till! Mvh T.

Startar inte, piper 5 gånger 3 månader 19 timmar sedan #8

• Lykos
  • Lykos Profilbild
Har varit inne på länken men kommer inte vidare till köp! Jag har haft kabelbrott i frontsensor i fjol och lagat två kabelbrott, den uppförde sig lite instabilt på slutet av säsongen och jag tänkte byta sensorn nu eftersom den inte laddar eller går igång (batteriet är ok). De säljer ju fortfarande Worx på diverse ställen, då måste det väl rimligen gå att få tag på reservdelar, något ansvar måste väl argenturen ha! Tack i alla fall

Startar inte, piper 5 gånger 3 månader 18 timmar sedan #9

• Lykos
  • Lykos Profilbild
CD37E0B3-EF91-4D28-88A9-BE5B5132ECAC.jpeg

Leverans i slutet på augusti!!!

Startar inte, piper 5 gånger 2 månader 4 veckor sedan #10

nu är sensorn bytt.. som vissa skrev här så fick även jag problem med att clas inte skulle få in dessa.. kanske senare sa de. Men jag stod på mej så de hänvisade till dit de skickar sina robot gräsklippare för reparation och det är en firma som heter letmerepair. De ligger på Hållnäsgatan i Uppsala. Då jag råkar bo i just Uppsala så var det bara att åka dit och knacka på. Fick ut en ny frontsensor för 347kr. Bytte den i morse och nu funkar gräsklipparen igen. Enligt Clas kunde man även maila dem på
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. vilket jag först gjorde men har ännu inte fått nått svar men bor man långt bort så är det värt att testa.

Startar inte, piper 5 gånger 2 månader 4 veckor sedan #11

• Lykos
  • Lykos Profilbild
Grattis Ludde, jag bor i Skåne så det blir lite lång resa B) jag har mailat dem utan resultat! Någon sa att Claes Olsson skulle lösa det om någon vecka, får väl fortsätta låna grannens klippare, timingen är inte den bästa

Startar inte, piper 5 gånger 2 veckor 5 dagar sedan #12

Det gick jättebra att maila LeMeRepair.. :)
Annars går det att beställa direkt på hemsidan. reservdelarochtillbehor.quickbutik.com/worx
Kolla noga vad du ska ha eller maila och hör.

Om man starta sin Worx och öppnar locket. Tryck sen på 2, då ser man hela maskinen underifrån. Om det är ett X fram vid sensorerna så ska dom bytas. Är det helt ifylld ryta så är det något annat.
Man kan efter tryckt 2 också trycka 5 sen, då säger den till om att du kan sätta i ett USB för att få ut en logg-fil. Bra att skicka in med mailet och skoj att titta på.
Min Worx hade på 3 år klippt i 127 mil. :)

Lycka till!
Go to top