Allt om robotgräsklippare Forum Robotgräsklippare 230 ACX Tangentbord reagerar inte

Etiketter: 

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • Fritte50Fritte50
    Deltagare
      Antal inlägg: 2

      Jag har en 230 ACX 2010 årsmodell. Mitt under pågående klippning skulle jag ge klipparen kommando att gå in till laddstationen. När jag tryckte på Stopp och öppnade luckan larmade den direkt och i displayen stod “Ange Pinkod” samt en stjärna för första siffran i pinkoden. Detta utan att jag rört tangentbordet. Inga knappar fungerade. Inte heller On/Off knappen fungerade. Larmet slutade efter tio minuter men samma text i displayen. Jag lämnade den i laddstationen med knappen i OFF-läge.

      Dagen efter var displayen släckt men när jag satte brytaren i ON-läge så kom texten “Ange pinkod” igen, men det går fortfarande inte att trycka på någon knapp. Den larmade dock inte.
      Något tips på vad detta kan bero på? Eller är det endast byte av display som gäller?

      LEOLEO
      Deltagare
        Antal inlägg: 3

        Jag har samma problem. Hur kunde du lösa detta?

        Fritte50Fritte50
        Deltagare
          Antal inlägg: 2

          Jag köpte en ny display. Killen i affären sa att det var ingen tvekan om att det var displayen som var kass. Jag passade också på att byta den lilla microbrytaren vid stoppknappen även om den inte var trasig. 1638 kr kostade display och brytare. Det var ganska lätt att byta och sen har klipparen fungerat felfritt.

          LEOLEO
          Deltagare
            Antal inlägg: 3

            tusen tack för tipset

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.