Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Deltagare
      Antal inlägg: 1

Hej. Våran 220 är inne på 4:e säsongen och den har fungerat mycket bra. Den kan fastna (klippare lyft) bakom buskar där det är trångt någon gång i bland. Men för några veckor sedan hände något. Den fastnar på nya ställen och mycket ofta. Jag tror det är problem med “krock sensorn”. För på platser där begränsningskabeln ligger för nära ett hinder (hög kant/vägg) så stannar den och det står “utanför arbetsområde”. Om den kör på ett hinder (ett träd eller min fot) så gör den inte som den ska, den backar inte, tar en ny vinkel och kör. Utan den försöker köra rakt fram 6 ggr och kör igång knivarna innan. Sedan försöker den några ggr till (kanske 6)utan att köra igång knivarna efter det backar den och går till laddstationen.

WallgreenWallgreen
      Deltagare
        Antal inlägg: 48

Din analys är nog rätt. Verkstan nästa?

fidofido
        Deltagare
          Antal inlägg: 6

Hej

Har också en 220AC som är några år. Jag hade problem som liknade dina när den var ny. Återförsäljaren sa att krocksensorerna kan vara känsliga på 220AC av min årsmodell. Då rättades felet till med hjälp av garantin. Efter ÅF:s svar så har jag justerat slingan på min gräsmatta så att klipparen arbetat helt utan krockar. Har fungerat felfritt sedan dess.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.