Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Deltagare
      Antal inlägg: 3

Nyinstallerad 315 som har hittills (en vecka) fungerat bra.. men som nu still i laddningsstationen.
      Den verkar fulladdad (det står 28t vid batterisymbolen) men trots att jag trycker ok vid ‘följer ut’ så händer inget. Nu är vi nybörjare vad gäller robotgräsklippare så jag antar att felet är förmodligen mitt – men hoppas att någon vänlig själ kan ge mig råd.. Tack!

OlofrobertOlofrobert
      Deltagare
        Antal inlägg: 19

Hej!
        28t som du ser på displayen har inte med laddningen att göra utan visar det antal timmar som klipparen varit i drift. Laddsymbolen är det “batteri” som visas till vänster om 28t. Ska vara helt svart om batteriet är fulladdat.
        Har du gjort någon timer-inställning? Eftersom klipparen fungerat bra tidigare skulle man ju kunna gissa på någon typ av time-out.
        Föreslår att du gör en fabriksåterställning som finns under Meny – Inställningar (kugghjulsymbolen). Visserligen blir du av med ev. egna inställningar, men om det funkar efter återställningen kan du ju börja om från början.
        PS. Du har väl prövat att dra ur klipparen från laddningsstationen och startat om den efter att du slagit huvudströmbytaren av och på?

kelpiekelpie
        Deltagare

Tack Olofrobert! Där ser man, jag har mycket att lära mig tydligen.. nu har jag återställt och dragit ut den med omstart.. och ser med lättnad hur den kör igång igen.. 😆

OlofrobertOlofrobert
          Deltagare
            Antal inlägg: 19

Hej!
            Trevligt att du fick det att funka! Det vore ju trist att få plocka fram en gammal handjagare…

kelpiekelpie
            Deltagare

Ja.. fast säg lyckan som varar 🙁 I morse stod den still ute på gräsmattan och meddelandet löd (något i stil med) stopp för vänstra drivhjulet. Eftersom vi inte kunde se någon orsak så körde vi iväg den till butiken och det visade sig att drivmotorn har pajat (de sade att det var ett inte okänt problem med de här) Vi får den (eller en ersättare) redan imorgon och det känns skönt att vi valde just Husqvarna med tanke på servicen.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.