Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Deltagare
      Antal inlägg: 2

Köpte 320 sommaren 2015 och den gick hur bra som helst. Efter vintern har den blivit helt förvirrad och beter sig rubbat. Nu åker den ofta runt ochbsp fort det blir något ojämnt svänger den. Den har börjat fastna mot begränsningskabeln och ger felkoden Instängd. Rimligt om den var fråga om en trång passage, men inte på helt öppna ytor. Den har även stängt av sig och hävdar an den blivit lutad, men även här på plan mark. Till detta har den fått svårt att ta sig tillbaka till laddstationen, även här genom att köra ytterst märkligt.

Har haft klipparen till återförsäljaren som återställt lutningen samt uppdaterat mjukvaran till 420. Det har inte haft någon effekt alls. Tog tillbaka den en gång till och den har provkörts i en trädgård som hör till återförsäljaren och där har den kört bra. Tillbaka på sommarstället kör den lika förvirrat igen och imorse hade den laddat ur sig längs med begränsningskabeln.

Laddstationen lyser grönt.

Vad gör kan jag göra?

LunoLuno
      Deltagare
        Antal inlägg: 134

Har du någon granne som skaffat robotgräsklippare i år och som stör din?

HallHall
        Deltagare
          Antal inlägg: 2

Nej, det är ingen granne som har robotklippare.

SpannareSpannare
          Deltagare
            Antal inlägg: 10

Hej, har haft/har exakt samma problem med min 310. Fick rådet från Husqvarna att installera Guidkabel som jag då ej hade gjort. Först fungerade det inte och och den vägrade följa guid eller begränsning kabel. Som du själv skriver så vänder den och dummar sig mot minsta lilla ojämnhet.

Men det som hände efter att jag försökte skicka ut den via guidkabel va att den “dummade” sig för att sedan säga. “Kalibrerat mot guidkabel” eller liknande. Efter det “peppar peppar” så fungerar den som det ska. (Detta va igår).

Så, prova och se om du kan tvinga den till att kalibrera om sig mot slingan. Tror man kan göra detta under säkerhets menyn.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.