Visar 16 inlägg - 1 till 16 (av 16 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • OrelOrel
    Deltagare
    Antal inlägg: 1

    :dry: Hej jag har en fråga, idag har jag gjort fabriksåterställning på min Husqvarna AC220, men efter alla inställningar jag har gjort fick jag på displayen meddelande “dags att mata in PIN” , men jag kan inte slutföra detta ,oavsett vilken knapp jag trycker på så hände inget. Jag kan inte trycka in PIN koden. Hur är det när man gör fabriksåterställning förmodar jag att min PIN är lagrad kvar i maskinen? Har Ni någon tips hur jag kan köra maskinen igång igen.

    LunoLuno
    Deltagare
    Antal inlägg: 128

    Låter som en kontakt med återförsäljaren krävs.

    ClabbeClabbe
    Deltagare
    Antal inlägg: 45

    Jag råkade ut för något liknande och fick då tipset att klipparen måste stå i laddstationen när du lägger in pin, men det kanske du redan har provat? / Hälsningar Claes

    jeppssonjeppsson
    Deltagare
    Antal inlägg: 1

    Hej, har samma problem “Dags att mata in Pin” men klipparen tar inte emot numret. Testat att koppla bort batteri men funkar ej. Finns det ngn annan variant att testa?

    KjellKjell
    Deltagare
    Antal inlägg: 1

    Hej, jag har just samma problem. Panelen svarar inte på något och i displayen står det “Dags att mata in pin” är det någon av er som haft detta problem och funnit någon lösning?

    bjorkenbjorken
    Deltagare
    Antal inlägg: 106

    Jag har i och för sig en 330X och hade ett liknande problem. Efter kontakt med ÅF gav han följande råd som funkade!

    1. Ställ klipparen i laddstationen
    2. Slå av klipparen
    3. Slå på klipparen och slå sedan av den igen innan den hunnit starta upp helt
    4. Upprepa 3 flera gånger direkt efter varandra (10 ggr så ÅF!)

    Märkligt råd men min klippare hoppade igång igen!

    Jag tar inget ansvar för rådet, men vad kan hända?

    charliecharlie
    Deltagare
    Antal inlägg: 81

    Är det på en 220 så är vanlig orsak att det är mikrobrytaren till stopp-knappen som spökar,

    VemaksVemaks
    Deltagare
    Antal inlägg: 1

    Japp. Då var det min tur, eller otur att få meddelandet “DAGS ATT MATA IN PIN”. Och en stendöd klippare. Testade varianten med på och avstängning av klipparen, men det hjälpte inte. Jag får ringa åf o kolla vad som behöver göras. Jag testade också att ringa “AUTOMOVER HELPDESK” Tel 020-777722. Numret finns i Husqvarnas häfte bruksanvisningar. Men det kom bara en konstig signal i örat. Numret verkar inta att vara i bruk.
    // Janne

    bjorkenbjorken
    Deltagare
    Antal inlägg: 106

    Vilken modell och inköpsår?

    tommy@slirej.setommy@slirej.se
    Deltagare
    Antal inlägg: 1

    B)
    Jag har också fått den på min 220. Det verkar vara brytaren för stoppknappen på min med. Rörde på den så då fortsatte min i menyn så jag kunde mata in min pinkod.

    jesperbjesperb
    Deltagare
    Antal inlägg: 9

    Jag hade också DAGS ATT MATA IN PIN på vår 230ACX. Det gick inte att mata in något alls. Bytte microbrytaren till stoppknappen (reservdel Artikelnummer: 577 59 23-01) – sedan fugerade det klockrent igen! 😛

    mrmike0243mrmike0243
    Deltagare
    Antal inlägg: 2

    Är det svårt att byta brytare? Har testa alla andra knep i tråden så det är det som återstår.
    Har en ac220 från 07.

    mrmike0243mrmike0243
    Deltagare
    Antal inlägg: 2

    Funkade utan att byta brytare. Skruvade loss och kopplade isär och ihop allt, då gick den igång igen 🙂

    MorranMorran
    Deltagare
    Antal inlägg: 1

    Hej
    Vid vårens start fick vår 220AC felkod i display” Dags mata in pin” men visar ingen inmatningsruta eller tar kommando från tangent.
    Jag lossade microbrytaren som sitter framför den orangefärgade STOPP-panelen.
    Lirkade med den vita rörliga kontakten i nederänden va brytaren, smorde försiktigt med vaselin och
    panelen tändes normalt.
    Nu fungerar vår 220AC (Morran) som vanligt.

    HuldaHulda
    Deltagare
    Antal inlägg: 1

    Tack för tipset, Morran.  Hade samma fel och det löste sig med lite 5-56.

    KhaledKhaled
    Deltagare
    Antal inlägg: 1

    Har du fått tips om detta problem

Visar 16 inlägg - 1 till 16 (av 16 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.